Tuesday, August 23, 2011

RAYA DAH DEKAT,RAMADAN KITA MACAM MANA?

ASSALAMUALAIKUM WBT.
raya dah nak dekat,bagaimana puasa kita,amalan kita di bulan yang mulia ini,saya turut menyoal diri sendiri,adakah saya benar-benar menghayati ramadan kali ini,cukupkah amalan saya?allah terima kah amalan saya?saya mula rasa sedih untuk meninggalkan ramadan kali ini,ya allah adakah ini ramadan terakhir buat ku?jika benar temukan aku dengan satu malam,yang sangat diidamkan oleh semua umat muslimin dan muslimat,malam "lailatul qadar "..saya teringin sangat bertemu dengan malam itu.semoga dizinkan oleh mu ya allah selagi saya masih bernyawa.terasa pantas masa berlalu meninggalkan ramadan kali ini,bila ramadan beransur pergi..pasti kita akan merindui suasananya,heningnya,redupnya..kita pasti sibuk dalam meraih ganjaran pahala di bulan yang mulia yang akan kita tinggalkan ini..di bulan yang satu ini,allah beri ganjaran pahala yang merimpah-ruah,dan tidak ada pada bulan yang lain.itulah keistimewaan bulan ramadan,tidak terucap oleh kata-kata,tak tergambar dek akal fikiran.sungguh menakjubkan.semoga kami dipertemukan lagi dengan bulan yang mulia di tahun akan datang ya allah.amin.

No comments:

Post a Comment