Sunday, August 14, 2011

RAMADAN KALI INI

ASSALAMULAIKUM WBT.
ramadan kali ini amat bermakna kepada ku kerana dapat menyambut bulan yang mulia ini bersama keluarga tercinta.jika pada tahun lalu aku menyambut ramadan di perantauan,tahun ini tidak lagi.terima kasih ya allah,atas peluang yang kau berikan ini.dapat juga merasa masakkan ibu yang sudah lama dirindui.
paling menggembirakan yalah dapat bertarawih di surau tempat aku mengaji,bermula dari iqra sampai al quran.sudah lama aku tidak ke surau ini,yalah menimbah ilmu di perantauanlah katakan,ada cuti semester pun,tidak berkesempatan menyingah ke surau itu.
bertamabah kegembiraan ku,berjumpa dengan sahabat dari kecil ku di surau tersebut,atiqah namanya,dialah teman sepermainan aku.dah jauh-jauh menimbah ilmu,jarang pula dapat berjumpa.bulan ramadan juga,bulan yang dapat mengeratkan silaturahim dengan sahabat-handai dan jiran tetangga,bertambah pahala..insyallah.apabila sudah lama tidak berjumpa kami pun mula lah menyembang perihal sewaktu kecil-kecil dahulu,tergelak juga dibuatnya.
namapaknya sampai di sini dahulu catitan hari ini.semoga kita beroleh ganjaran pahala di bulan yang mulia ini.insyallah.

No comments:

Post a Comment