Tuesday, May 24, 2011

doktor (as a noble work)

do you jealous when you see people who want to become a DR .. DR .. DR???, meaning people who want to become a doctor, once I have ambition want to be a DR,but maybe aku x berapa nak pandai kot,tu yang terjebak kat unirazak ni.seronok tengok orang jadi doktor ni,first nama kat depan tu dah "add"ngan nama "doctor",second dapat tolong orang.fuh! memang besar ganjaran daripada allah swt,yala perkara tolong-menolong of course allah sayang,third,gaji tak payah nak cakaplah.but,each person yang nak jadi doktor tu,diorang punya cita-cita sendiri and of course punya alasan tersendirikan.macam aku pula,tak tau sebab apa aku nak jadi cikgu.hurmm...x pe lah yang penting study baik-baik,dapat pointer bagus.ok sambung balik cerita pasal nak jadi doktor ni,yang aku jelez kat DR..DR ni semua diorang boleh tolong orang sakit,boleh cari penawar,pendek kata hanya orang yang nak jadi doktor yang tahu apa keistimewaan nak jadi doktor ni,cakaplah apa saja jenis perkerjaan pun,aku tetap akan jeles bila tengok orang nak jadi doktor..hehehe..bukan jelez jahat tau!,tapi jelez yang baik.aku boleh angan-angan kot nak jadi doktor..hehe,x payah lah hapizah oi..masuk kelas aliran sains pun tak lepas ..hehehe,ni kan nak jadi doktor.ahakz! x pe lah takdir ku bukan untuk menjadi seorang doktor,tapi menjadi seseorang yang lebih penting dalam bidang lain.semuanya ketentuan ilahi,yang penting kita usaha,lakukan yang terbaik,insyallah..allah sentiasa bersama kita,oleh itu jangan pernah gentar atau takut dalam merealisasikan impian kita sendiri.good luck and all the best untuk semua orang.=)

No comments:

Post a Comment