Wednesday, July 7, 2010

hari ini


kedengaran ayam berkokok mengejutkan aku dari lena yang panjang,menandakan matahari bakal terbit menerangi alam,cahaya yang memberi sinar kehidupan buat manusia.lantas diri ini bangkit dari pembaringan.menunaikan perintah yang maha esa.tanda syukur ku panjatkan kepadanya,kerana masih meminjamkan roh untuk aku terus bernyawa,menjalani kehidupan di muka bumi ini.seperti biasa aku menjalankan tugas harian.disamping sentiasa berdoa kepadanya supaya hidup ku diberikan ketenangan dan petujuk agar aku tidak tersasar dari matlamat hidupku,dan sentiasa berada di jalan yang diredai olehnya.hari ini adalah kenangan buat ku,pengajaran buat ku,dan kunci untuk hari esok,menjadikan aku insan yang lebih matang dalam menjalani hidup ini.aku redha atas semua takdir yang berlaku kepada ku.semoga saja hari esok dan seterusnya akan ada hari yang menggembirakan,dan ada sinar cahaya yang menungguku.insyiallah..pada mu aku berserah ya allah.

No comments:

Post a Comment